loading...

دوره‌هاي عالي بهداشت عمومي و اپيدميولوژي

به منظور انتشار كتب، اسلايدها و مطالب درسي مرتبط با بهداشت عمومي، اپيدميولوژي با

بازدید : 303
چهارشنبه 13 آبان 1399 زمان : 15:41

سلامت معنوي با الهام از رهنمودهاي قرآني

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

با عرض سلام و تبريك ميلاد مسعود پيامبر اكرم، حضرت محمدّ رسول الله (ص) و ولادت ششمين اختر تابناك امامت و لايت، حضرت امام جعفر صادق (ع)

آياتي از كتاب الله، بدرقه راه امروزمان:

* بعضي از ويژگي‌هاي مومنين و سبك زندگي معنوي در قرآن كريم: (پيامبر به عنوان اوّلين مومن به دين الهي، الگوي عملي امت و بشارت و انذار دهنده و دعوت كننده به راه حق و حقيقت و بشارت دهنده فضل كبير به مومنين است، با خدا و ملائك او همصدا شويم و بر او درود بفرستيم)

سوره احزاب، آيات 45 تا 47 و 56

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِيرًا ﴿٤٥﴾ وَ دَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِرَاجًا مُنِيرًا ﴿٤٦﴾ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا ﴿٤٧﴾

إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿٥٦

* خداوند قادر متعال، محمد رسول الله (ص) را به پيامبري مبعوث فرمود تا به عنوان اوّلين مومن به دين مبين اسلام محمّدي (آمَنَ الرَّسولُ بِما اُنزِلَ اِلَيهِ مِن رَبِّه) با سبك زندگي معنوي خود همچون الگوي عملي امت (شاهد) مورد استناد، اقتباس و تقليد، قرار گيرد و به فرمان حقتعالي با مژده دادن به گروندگان و بيم دادن به گمراهان، مانند چراغِ درخشاني ولايت خداوند بر مومنين را تحقق بخشيده از ظلمات گمراهي به سوي روشنايي قوانين و مقررات و حكمت‌ها و رحمت‌هاي الهي راهنمايي كند. چرا كه باريتعالي خود را ولي مومنين مي داند و همواره آنان را از ظلماتِ كژي‌ها به روشناييِ راستي‌ها رهنمون مي‌گردد (اَللهُ وَليُ الَّلذينَ آمنوا يُخرِجَهَم مِنَ الظُلُماتِ اِليَ النور) و نيز آمده است تا مومنين را به فضل بزرگ الهي كه به آنان تعلّق دارد، بشارت دهد.

* خداوند منان و ملائك او بر روان پاک این پيامبرالهي صلوات و درود می‌فرستند. پس شما اهل ایمان هم، با خدا و ملائك او همصدا شويد و بر او درود بفرستید و با تعظیم و اجلال بر او سلام گویید و تسلیم رهنمودهاي نجاتبخش پروردگار شوید.

با عنايت به درس‌هاي آموزنده اين آيات شريفه، از پيشگاه الهي مسئلت مي نماييم:

* پروردگارا! اي قادر متعال! از اين كه توحيد را محور اصلي جهان بيني ما قرار داده اي و پيامبر عاليقدري را جهت تكميل مكارم اخلاق و اصول، مباني و دستورالعمل‌هاي سبك زندگي معنويِ مطرح شده در ساير اديان توحيدي، مبعوث فرموده اي از تو سپاسگزاريم و از پيشگاه كبريائيت درخواست مي كنيم بر توفيقات ما بيفزايي تا همواره آن بزرگوار را الگوي سبك زندگي عقيدتي و انوار ايزدي او را چراغ راه خود قرار دهيم و لايق احراز فضل كبيري گرديم كه در اين آيات شريفه، وعده آن را داده اي.

* آفريدگارا! آنگونه كه فرموده اي؛ همراه با كارگزارانت بر محمد (ص) درود فرستاده و ما را نيز به جمع درودگويان بر او امر فرموده اي! از پيشگاه كبريائيت درخواست مي‌كنيم؛ چنان درك و شعوري از اهميت رسالت او به ما مرحمت فرمايي تا با تمامي وجود و از صميم قلبمان شايسته ترين درودها را نثار قدوم مبارك او كنيم و سر در جاي پاهاي مباركش گذاريم و چنان شناختي از پيام‌ها و رهنمودهايش كسب كنيم كه سير و سلوكمان طبق نقشه راهي باشد كه ترسيم فرموده و توسط او ابلاغ فرموده اي.

* خداوندا! در ادامه درك فلسفه نبوت، توفيق درك عظمت و اهميت امامت و بهره گيري از رهنمودهاي ائمه اطهار (ع) كه الگوهاي عملي مكتب مقدس اسلام هستند را نيز به ما مرحمت فرما ... آمين يا رب العالمين ... (صفحه اصلي كتب الكترونيك ).

در باره رشد اخلاقی
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی